Tuesday 11 November 2014

Jus Delima Gulsan

Hari ini seronok sebab jus delima gulsan yang di pesan sudah sampai. Terima kasih Kak Lijah sudi belikan. Sudah lama mencari kembali jus delima tapi disebabkan kekangan masa baru hari ini tercapai hajat.:).

Kali terakhir minum masa mengandungkan faris. Waktu minum tu memang ada rasa perubahan.Penat pun rasa kurang. Bangun pagi pun rasa mudah. Itu pun sempat habis sebotol sahaja. Jadi, azam kali ini nak amalkan secara konsistant minum jus delima ni. Rasanya ramai yang tahu banyak khasiat jus delima ni. Kebanyakan orang kalau sebut jus delima hanya ingat baik untuk ibu mengandung. Bagi ibu mengandung , jus delima ini baik untuk perkembangan otak bayi semasa mengandung. Malah,memberi tenaga kepada ibu yang mengandung juga. Sebenarnya semua orang boleh minum jus delima termasuk kanak-kanak, remaja, orang dewasa,lelaki,perempuan semua boleh amalkan. 

Bila diingat-ingat semula masa mengandungkan faris dulu,memang ada teringin nak makan buah delima. Puas suami cari dekat kawasan rawang,akhirnya jumpa dekat kedai buah jalan menghala ke pekan rawang.Kebetulan rezeki anak,memang ada sebiji saja dalam peti sejuk kecik kakak kedai tu. Kakak kedai cakap memang dia simpan untuk ibu-ibu mengandung yang datang bertanya saja,baru dia jual. Bertapa susah jugak masa tu nak cari buah delima. 

Rahsia penciptaan buah delima disebut dalam Al-quran sebanyak 3kali. Menunjukkan bukti kebesaran Allah swt yang hendak umatnya berfikir bertapa besarnya kuasa Allah yang mengurniakan rezeki ini kepada semua umat islam.

Jadi,kepada sesiapa yang rasa nak cantik dan sihat jom kita amalkan makanan sunnah ini. 
Pahala pun dapat.Insyaallah.

Nanti kita ceritakan lagi kebaikan dan sejarah buah delima ya..

No comments:

Post a Comment

Baju Didi & Friends

Baju DIDI & FRIENDS AVAILABLE-IN STOCK. ADA YANG BERMINAT BOLEH WHATAPP 011-24019196 SIZE TERHAD..BOLEH PM UNTUK T...