Monday 15 December 2014

Mak Ayah datang Kuala Lumpur

Alhamdulillah..akhirnya sampai juga mak ayah datang ke rumah aku hari sabtu lepas. Walaupun mak ayah datang semalam saja tetap rasa seronok. Ceritanya kakak sulong aku balik kampung 'follow up checkup' anak dia Danish. Secara tidak langsung adik ku Yati terpaksa turun Kuala Lumpur  hantar kakak sulong. Mak dan ayah pun akan ikut sekali turun. 

Lain yang dirancang,lain pula jadinya.


Perancangannya mak ayah turun hari sabtu terus datang rumah aku tidur semalam. Hari ahad akan ke rumah kakak sulung tidur sana semalam dan isnin pagi baru balik ke Kulim. Pagi ahad bangun pagi bersarapan bihun goreng mak pastu semua bersiap nak pergi melawat Mak Lang syuhada di Uitm Puncak Perdana dulu sebelum balik ke Cheras. Kami keluar rumah dalam pukul 12.00 tengahari dan sampai dalam pukul 1petang. Singgah makan di medan selera Uitm. Kebetulannya, ayah rupa-rupanya tertinggal telefon dia dekat rumah aku. Kakak aku pun suami dia datang berkumpul bersama di Uitm. Mak ayah buat keputusan nak balik petang ahad juga. Adik yati ikut kami sampai Bukit Beruntung singgah ambil telefon ayah dan terus bergerak balik kampung pukul 4 petang dari rumah kami.


Apa-pun terima kasih dekat adik Yati sebab  bawa mak ayah ke rumah kami. Kita hanya merancang Allah yang sebaik-baik perancang.  

No comments:

Post a Comment

Baju Didi & Friends

Baju DIDI & FRIENDS AVAILABLE-IN STOCK. ADA YANG BERMINAT BOLEH WHATAPP 011-24019196 SIZE TERHAD..BOLEH PM UNTUK T...