Thursday 11 December 2014

Cuti Sempena Hari Keputeraan Sultan Selangor

Teks : Siti Rahimah Ismail

Selamat bercuti dan berehat buat warga Selangor bersempena Hari Keputeraan Sultan Selangor hari ini, Khamis 11 Disember 2014. Bagi warga Kuala Lumpur dan sewaktunya bekerja macam biasa:(.Seronoknya suami aku bercuti hari ini. Isterinya pula yang kena kerja. Maklumlah namanya tinggal di Selangor kerjanya di Kuala Lumpur. Tak dapat cuti sama-sama hari ini:(.Kita tunggu hari sabtu baru boleh cuti sama-samakan ayah faris.

Kisahnya hari ini taska pun tutup disebabkan cuti umum,maknanya faris kena duduk rumah dan ayahnya terpaksa jadi 'babysister' untuk satu hari. Memandangkan ini pertama kali faris kena tinggal dengan ayah, risau juga ibu faris. Harap ayah faris boleh jaga dan layan dengan ragam faris yang nakal itu.
Dulu masa anak kecil lagi memang tak nak ayah faris jaga sorang-sorang.Tak pandai katanya nak tukar lampin,nak mandi kan lagi anak. Lagi-lagi nak pujuk anak kalau menangis. Memang tak pandai dulu.Sekarang ayah faris pun dah boleh ‘handle’ faris dengan baik. Kadang-kadang lampin dia yang tukar. Faris pun banyak manja dengan ayah berbanding dengan ibu.Sekarang faris pun dan nak cukup setahun umur dia. Tungu hari saja lagi seminggu nak cukup 1 tahun. Dalam usia faris sekarang memang waktu untuk dia mula 'mengemas barang-barang dirumah’. Mana-mana barang yang boleh dicapai semua ditarik dan buang ke lantai. Lepas tu gelak-gelak tengok barang jatuh.Tugas ibu dan ayah pula mengemas kali kedua:).Bijak-bijak anak ibu. Tengahari ini ada telefon ayah faris sempat cakap sekejap sangat.Sibuk nak bagi anak tidur. Baru tahu kan ayah faris sibuknya kalau jaga anak. Memang tiada masa nak main-main telefon (whattsapp pun tak berbalas):).

Ibu faris pun tak nak kacau ayah faris yang dekat rumah.Semuanya baik tiada apa-apa yang perlu dirisaukan sangat.Kita jumpa malam nanti ya ayah faris. Kita tunggu saja cerita malam ini dengar apa aktiviti ayah dan anak sepanjang hari ini:).

No comments:

Post a Comment

Baju Didi & Friends

Baju DIDI & FRIENDS AVAILABLE-IN STOCK. ADA YANG BERMINAT BOLEH WHATAPP 011-24019196 SIZE TERHAD..BOLEH PM UNTUK T...